top of page
  • Zdjęcie autoraOSA

800 rządowych projektów dla Warszawy

W czwartek z mieszkańcami warszawskich Bielan spotkali się politycy PiS, prezentując inwestycje lokalne, sfinansowane przez rząd, które zostały zrealizowane, bądź są w trakcie, w Warszawie.

- My dotrzymujemy danego słowa i również możemy powiedzieć, że dotrzymaliśmy słowa, jeśli chodzi o inwestycje w Warszawie – stwierdził na wstępie poseł Jarosław Krajewski, wskazując, iż łącznie od 2015r. władze centralne dofinansowały ponad 800 projektów w stolicy.

- Rok do roku zapewniliśmy 20 proc. środków więcej w ramach subwencji oświatowej, a Rafał Trzaskowski niestety nie odpowiedział pozytywnie na nasz apel, żeby w budżecie Warszawy zagwarantować wzrosty nakładów samorządowych o 20 procent – przypomniał parlamentarzysta, podając kwotę subwencji oświatowej dla samej Warszawy w 2023r.: 3,3 mld zł.

Obecny również na spotkaniu wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel poruszył temat szerszych, ogólnopolskich programów - podkreślił, że w tej chwili realizowany jest olbrzymi program budowy dróg szybkiego ruchu za blisko 150 mld zł, krajowy program kolejowy - 77 mld zł, krajowy program Kolej+ - 13 mld zł. Ze wszystkich wskazanych inicjatyw korzysta również Warszawa. Ze środków rządowych sfinansowana została Południowa Obwodnica Warszawy, budowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej, dofinansowanie trafiło również na przebudowę placu Na Rozdrożu i ulicy Szyszkowej.

Dużo uwagi poświęcono rozwojowi transportu kolejowego i modernizacji dojazdów do Warszawy.

Wiceminister infrastruktury wymienił zmodernizowaną trasę do Lublina od Otwocka, rozpoczętą Warszawa Wschodnia-Warszawa Wawer, w kolejnym etapie Warszawa Wawer-Otwock.

- Żeby na odcinku do Otwocka były cztery tory - dwa dalekobieżne i dwa aglomeracyjne - wyjaśnił.

- Do tego zmodernizowana linia do Grodziska Mazowieckiego i w kierunku Lublina. Planowane są tam cztery tory i podwyższenie prędkości pociągów. Podniesiona prędkość na linii do Radomia. Dodatkowe przystanki Warszawa Powązki i Warszawa Targówek – stwierdził Andrzej Bittel.

Poseł Paweł Lisiecki natomiast wyraził ubolewanie, że mimo systematycznie notowanej nadwyżki budżetowej oraz pilnych potrzeb (ogromne korki w mieście), od prawie 20 lat nie może zostać dokończona wewnętrzna obwodnica Warszawy.

- Tam, gdzie rząd PiS ma dobrego partnera samorządowego, to środki są lokowane dosyć dobrze - zaznaczył. - W Warszawie są też inwestycje, ale w większości to propozycje z dzielnic - wyjaśnił.

Zgromadzeni na spotkaniu mieszkańcy wskazywali, iż mają nadzieję, że miasto zacznie zgodniej współpracować z rządem i korzystać ze znacznych form wsparcia inwestycyjnego z korzyścią dla wszystkich mieszkańców.



bottom of page