Droga promocja miasta...

Największe polskie miasta nie szczędzą olbrzymich środków na promocję swego wizerunku, w tym działań włodarzy. Olbrzymie kwoty na kampanie marketingowe zamierzają wydać Gdańsk, Łódź, Poznań, Wrocław, jak również Warszawa. W stolicy ma zostać pobity rekord.
W 2022 roku Warszawa przeznaczyła na reklamę 24 594 248 złotych, co już wzbudzało kontrowersje i wątpliwości radnych opozycji. Natomiast w tym roku miasto zarządzane przez Rafała Trzaskowskiego ma w planach wydatki rzędu aż 41 530 866 złotych (30 199 008 złotych na kampanie ogólnomiejskie, pozostała część na działania poświęcone konkretnym dzielnicom).
Portal wPolityce.pl, który ujawnił te szokująco wysokie kwoty, lekko wydawane na marketing w czasach światowego kryzysu energetycznego, zakończył swój artykuł pytaniem retorycznym: „czy będzie to promocja miast, czy autopromocja ich włodarzy?”. Wiele wskazuje bowiem na to, że wykazujący aspiracje polityczne prezydenci dużych miast, postanowili zadbać o budowę swych pozytywnych wizerunków za środki pochodzące z kieszeni podatników.