top of page

Infrastruktura drogowa w mazowieckim – czy będzie bezpieczniej?


Trwa modernizacja dróg w ramach programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024 w województwie mazowieckim. Jak wyglądają plany Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad?


Czasu na realizację zostało niewiele, a cele są ambitne. Jak podaje GDDKiA, realizacja programu na drogach krajowych województwa mazowieckiego ma przynieść efekt w postaci budowy bądź przebudowy 140 km chodników, ponad 130 km ciągów pieszo-rowerowych, 12 km dróg rowerowych, 28 rond oraz doświetlenia 160 skrzyżowań.


Do tej pory zakończono pierwszych sześć inwestycji, a niemal 300 jest w trakcie realizacji. Na etapie przetargu lub przygotowania jest stosunkowo dużo, bo 335.


Celem programu jest dostosowanie polskich dróg do użytkowników, a co za tym idzie – poprawa bezpieczeństwa oraz ulepszenie standardów technicznych. Sprawa nie jest prosta logistycznie – wymaga wnikliwej analizy poszczególnych punktów na mapie pod kątem ewentualnych zagrożeń i organizacji ruchu, a PBID wskazuje rodzaje działań, które w danym przypadku należy podjąć.


Jak do tej pory, dwiema najdroższymi, zrealizowanymi inwestycjami, opiewającymi na ponad 5 mln zł, była rozbudowa skrzyżowania DK61 z DW618 w Pułtusku oraz przebudowa skrzyżowania DK50 z drogami powiatowymi 3036W i 3041W w Sochocinie.

Źródłem finansowania jest Krajowy Fundusz Drogowy.

bottom of page